Care sunt avantajele clinicii noastre VoxDentalCare?

Tratamente fara durere si fara stres, totul se desfasoara intr-un ambient placut si relaxat.
Pacientii nostri sunt intotdeauna in centrul atentiei si ne dedicam intru totul pentru satisfactia lor.
Echipa de medici stomatologi experimentata, care se bucura de recunoastere la nivel national.

Cracmente maxilar

Articulaţia temporo-mandibulară face conexiunea intre mandibula si craniu/maxilar. Cind articulatia temporo-mandibulara creeaza probleme, acestea apar sub diferite forme: durere de cap, cracmente, durere de ureche, de gât, umeri, spate, zgomote în urechi (tinitus) .

Mandibula /maxilarul inferior este controlată de muşchi/vezi imaginea si execută două feluri de mişcări: una de rotaţie (ca o balama) şi alta de alunecare ca atunci când deschidem larg gura. Prin aceste miscari noi putem sa mestecam, să vorbim sau să căscăm.

Unul dintre testele efectuate de catre medicul dentist pentru depistarea problemelor articulare este acela de a aseza degetele in fata urechii şi de a deschide gura si atunci vom simţi cele două tipuri de mişcare. Aceasta miscare este asigurată de un cartilaj moale care permite mişcarea usoara şi care absoarbe şocurile generate de mestecatul alimentelor dure. Avand in vedere ca discutam despre forţe mari generate în timpul mestecatului, acest cartilaj asemănător unui disc are şi rolul de a dispersa in mod egal forţele care apar.

Discul articular se uzează când se scurtează dinţii (mai ales la persoanele care „scrâşnesc” din dinţi –„bruxism”) sau cind se fac lucrari protetice neadaptate ocluzal sau cind lipsesc dintii laterali/molarii, mai multi ani. Atunci scade inaltimea ocluziei/muscaturii si apar in mod inevitabil cracmentele.

Cracmentele sunt zgomotele sau pocniturile intraarticulare si sunt percepute nu numai de bolnavi; de obicei se simt la palpare, în timpul mişcărilor de deschidere şi închidere a gurii, degetele examinatorului fiind introduse în conductele auditive externe sau aplicate înaintea tragusului. Uneori aceste cracmente sunt aşa de puternice, încât sunt auzite de persoanele din jur. Cracmentul se aude ca o pocnitură; apare cel mai frecvent la mişcările de deschidere a gurii, foarte rar chiar şi la închiderea gurii. In momentul producerii cracmentului, bolnavul are o uşoară durere şi senzaţia de deplasare a condilului mandibular. Cracmentul se produce datorită izbirii condilului mandibular de condilul temporal, în momentul deschiderii accentuate a gurii; cele două elemente osoase nemaifiind separate prin menisc, vin în contact direct, producând zgomotul caracteristic.

Daca nu se trateaza problemele temporomandibulare se merge pina la blocarea mandibulei existand posibilitatea de a nu mai putea inchide sau deschide gura.

Tratamentul?

Masuratorile ocluzale digitale si realizarea unei gutiere pentru relaxarea articulatiei temporomandibulare si apoi inaltarea ocluziei. Tratamentul afecţiunii instalate se adreseaza în primul rând durerii care îl supără pe bolnav. Aplicarea de gutiere ocluzale mandibulare.